Conversation

Chapitre de livre

Laferrière, T. (2010). Teacher development through participation in a virtual community of support and communication. Research Highlights in Information Technology and Teacher Education 2010. Society for Information Technology and Teacher Education.
Groleau, A. & Pouliot, C. (2017). WISE preservice teachers discussing social and economic disparities during a discussion game dealing with nanotechnologies. In J. Bencze, Science & technology education promoting wellbeing for individuals, societies & environments (p. 555-564). Dordrecht, Pays-Bas: Springer.

Article de colloque

Article de revue

Blain-Brière, B., Bouchard, C. & Bigras, N. (2014). Executive functions’ role in pragmatic skills of preschool children. Frontiers in Developmental Psychology. doi:10.3389/fpsyg.2014.00240
Papi, C. (2016). Le deuil, moment de « consocréation » numérique? Interfaces numériques, 5(3), 531-552. Disponible: http://r-libre.teluq.ca/1117/
Papi, C. (2017). Vers une communauté d’affects numériques source de mieux-être? Revue française des sciences de l’information et de la communication, 11. doi:10.4000/rfsic.2928

Communication

Breuleux, A. (2017). Collaborative reflective discourse in a teacher PLC: Capturing the conversational regime. . Teacher Discussions of Problems of Practice: Conceptualizing and Investigating “Productive” Pedagogical Discourse. Interactive poster session accepted for presentation at the Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA), San Antonio, Texas.
Duval, S. (2016, mai). La qualité des interactions dans les classes d'éducation préscolaire et les fonctions exécutives des enfants de cinq ans. Communication présentée au congrès de la société canadienne pour l'étude de l'éducation [SCÉÉ]., Calgary, Canada.
Duval, S. (2016, novembre). La qualité des interactions en classe et les fonctions exécutives. Communication présentée au 35e congrès de l’AÉPQ, Montréal, Canada.
Hamel, C., Duval, S. & Bouchard, C. (2016). La qualité des interactions en classe: Regards croisés sur les pratiques enseignantes en éducation préscolaire. Association canadienne-française pour l'avancement des sciences (ACFAS), Montréal, Canada.
Dubois, M., Duval, S. & Bouchard, C. (2016, mai). Lien entre la qualité des interactions en maternelle et les comportements prosociaux des enfants 5 ans. Communication présentée 84e congrès de l’ACFAS, Montréal, Canada.