Équité

Système d­­­’activité: 

Chapitre de livre

Resta, P., Laferrière, T. & Kouroago, A. (Sous presse). Issues and challenges related to digital equity. International handbook of information technology in elementary and secondary education (p.747-761). Springer Publishing.
Laferrière, T. & Resta, P. (Sous presse). Overview of the digital equity section. International handbook of information technology in elementary and secondary education (2e ed.). New York, USA: Springer.
Laferrière, T. & Resta, P. (2018). Section Introduction: Issues and Challenges Related to Digital Equity. Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education. New York, USA: Springer International Handbooks of Education. doi:https://doi.org/10.1007/978-3-319-53803-7_105-1
Groleau, A. & Pouliot, C. (2017). WISE preservice teachers discussing social and economic disparities during a discussion game dealing with nanotechnologies. In J. Bencze, Science & technology education promoting wellbeing for individuals, societies & environments (p. 555-564). Dordrecht, Pays-Bas: Springer.

Article de colloque

Latulippe, K., Hamel, C. & Giroux, D. (2017). Pour des outils de cybersanté inclusifs: une recherche-action participative pour éviter le fossé numérique. 7e Congrès de l'Association Internationale pour la formation, la recherche et l'intervention sociale (AIFRIS). Montréal, Canada.
Laferrière, T. & Breuleux, A. (2017). The digital use divide and knowledge building. CSCL 2017 - International society of the learning sciences & center for information technology in education (p.613-616). Philadelphie, États-Unis: Smith, B.K., Borge, M., Mercier, E., Lim, K.Y.. Disponible: https://repository.isls.org/bitstream/1/298/1/91.pdf

Article de revue

Deslandes, R. (2006). Collaboration école-famille : défis sociaux et scolaires. L'accès, la réussite et l'égalité : constats et perspectives d'avenir. Options : Les États généraux sur l'éducation. Dix ans après, Centrale des syndicats du Québec, 145-168.
Pouliot, C. (2018). Speaking out about inequities. Cultural studies of science education.

Communication

Laferrière, T., Barma, S., Bernard, M., Trépanier, C. & Vincent, M. (Accepté). Boundary spanning among educational partners in the service of equality of opportunity. Annual meeting of the American Educational Research Association (AERA), San Antonio, Texas.
Laferrière, T. (2017). Digital equity: A challenge for all countries. Brown Bag Presentation Harvard Graduate School of Education, Cambridge, Massachusetts.
Latulippe, K., Hamel, C. & Giroux, D. (2017). Inégalités de santé et cybersanté: synthèse des articles théoriques et empiriques. 14e édition des Journées de la recherche du Réseau Québécois de recherche sur le vieillissement, Montréal, Canada.
Anne, A. (2017). Science ouverte et justice cognitive : Vers un droit pour tous à la science ? Présentation sur invitation Midi-conférence de la Communauté d’entraide en éducation (CREÉ) de Faculté des sciences de l'éducation de l’université Laval, Québec, Canada.

Rapport